Zasady rekrutacji absolwentów szkół podstawowych do Zespołu Szkół Gastronomicznych w Częstochowie na rok szkolny 2022/2023
Zasady rekrutacji absolwentów szkół podstawowych
do Zespołu Szkół Gastronomicznych w Częstochowie
na rok szkolny 2022/2023
Podstawa prawna:
Na podstawie art. 154 ust. 4 – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. poz. 1737) oraz na podstawie §11 bab ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem izwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493, 530, 564, 657, 781, 872, 891, 952, 1111, 1394, 1539, 2047, 2111, 2314 i 2382, z 2021 r. poz. 150, 242, 370, 532, 681, 961, 983, 1343, 1525, 1743, 2047, 2302 i 2394 oraz z 2022 r. poz. 339) i decyzji Śląskiego Kuratora Oświaty Nr WE-KZ.537.3.2022 z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, na terenie województwa śląskiego, w tym terminów składania dokumentów na semestr pierwszy klasy pierwszej publicznych branżowych szkół II stopnia oraz na semestr pierwszy klasy pierwszej publicznych szkół policealnych na rok szkolny 2022/2023, na rok szkolny 2022/2023 ustala się następujące zasady przyjęć absolwentów szkół podstawowych do Zespołu Szkół Gastronomicznych w Częstochowie:
KIERUNKI KSZTAŁCENIA W ZESPOLE SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH
- MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W CZĘSTOCHOWIE
W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
TECHNIKUM NR 8
Technik żywienia i usług gastronomicznych – 1 klasa (30 osób)
Technik weterynarii – 1 klasa (30 osób)
Technik hotelarstwa – 1 klasa (30 osób)
Technik hodowca koni – 0,5 klasy (15 osób)
Technik organizacji turystyki – 0,5 klasy (15 osób)
Nauczane języki obce w klasach Technikum nr 8: język angielski, język niemiecki.
Minimalna liczba punktów decydująca o przyjęciu do wszystkich klas pierwszych technikum wynosi 60.
Uczniowie klas pierwszych technikum we wszystkich zawodach mają do wyboru rozszerzenia z następujących przedmiotów: matematyka, język angielski, geografia, biologia, chemia, fizyka.
Przyjęci uczniowie zobowiązani są dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie od lekarza medycyny pracy wskazanego przez Zespół Szkół Gastronomicznych.
Przyjęci uczniowie do klas w zawodach technik weterynarii i technik hodowca koni zobowiązani są dostarczyć orzeczenia lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami wydane przez lekarza wskazanego przez Zespół Szkół Gastronomicznych.
W przypadku badań przeprowadzonych indywidualnie ich koszty ponosi kandydat.
Przyjęci kandydaci (za wyjątkiem kandydatów w zawodach: technik weterynarii, technik hodowca koni) mają obowiązek posiadania badań do celów sanitarno-epidemiologicznych obowiązujących osoby, które mają kontakt z żywnością i jej przetwarzaniem. Uczniowie wykonują badania we własnym zakresie
i przedstawiają wychowawcom w dniu rozpoczęcia nauki, tj. 1 września 2022 r.
W przypadku braku odpowiedniej ilości kandydatów do danej klasy oddział nie zostanie otworzony.
Oferta kształcenia może ulec modyfikacji po uzgodnieniu z organem prowadzącym.
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 6
Kucharz – uczeń – 1,33 klasy (40 osób) – nauczany język obcy – j. angielski
Cukiernik – uczeń – 1 klasa (30 osób) – nauczany język obcy – j. niemiecki
Kelner – uczeń – 0,33 klasy (10 osób) – nauczany język obcy – j. angielski
Kucharz – młodociany – 0,5 klasy (15 osób) – nauczany język obcy – j. angielski
Cukiernik – młodociany – 0,5 klasy (15 osób) – nauczany język obcy – j. niemiecki
Przetwórca mięsa – uczeń – 0,33 klasy (10 osób) – nauczany język obcy – j. angielski
Przyjęci uczniowie zobowiązani są dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie od lekarza medycyny pracy wskazanego przez Zespół Szkół Gastronomicznych.
W przypadku badań przeprowadzonych indywidualnie ich koszty ponosi kandydat.
Przyjęci kandydaci mają obowiązek posiadania badań do celów sanitarno-
epidemiologicznych obowiązujących osoby, które mają kontakt z żywnością i jej przetwarzaniem. Uczniowie wykonują badania we własnym zakresie i przedstawiają wychowawcom w dniu rozpoczęcia nauki, tj. 1 września 2022 r..
Kandydaci w zawodach cukiernik – młodociany i kucharz – młodociany zobowiązani są do dostarczenia w terminie do 23 czerwca 2022 umowy
o praktyczną naukę zawodu lub zaświadczenia od pracodawcy, że taka umowa będzie podpisana 01 września 2022 r.
W przypadku braku odpowiedniej ilości kandydatów do danej klasy oddział nie zostanie otworzony.
Oferta kształcenia może ulec modyfikacji po uzgodnieniu z organem prowadzącym.
BRANŻOWA SZKOŁA II STOPNIA NR 2
Technik żywienia i usług gastronomicznych – 1 klasa (30 osób)
Technik technologii żywności – 1 klasa (30 osób)
Przyjęci słuchacze zobowiązani są dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie od lekarza medycyny pracy wskazanego przez Zespół Szkół Gastronomicznych.
W przypadku badań przeprowadzonych indywidualnie ich koszty ponosi kandydat.
Przyjęci kandydaci mają obowiązek posiadania badań do celów sanitarno-
epidemiologicznych obowiązujących osoby, które mają kontakt z żywnością i jej przetwarzaniem. Uczniowie wykonują badania we własnym zakresie i przedstawiają wychowawcom w dniu rozpoczęcia nauki, tj. 1 września 2022 r..
W przypadku braku odpowiedniej ilości kandydatów do danej klasy oddział nie zostanie otworzony.
Oferta kształcenia może ulec modyfikacji po uzgodnieniu z organem prowadzącym.
Na semestr pierwszy klasy I Branżowej Szkoły II Stopnia przyjmuje się:
- absolwentów Branżowej Szkoły I Stopnia, którzy ukończyli szkołę w okresie 5 lat szkolnych poprzedzających rok szkolny, na który ubiegają się o przyjęcie.
- kandydatów będących absolwentami dotychczasowej Zasadniczej Szkoły Zawodowej, którzy rozpoczęli kształcenie w tej szkole począwszy od roku szkolnego 2012/2013.
O przyjęcie do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2 w zawodzie Technik żywienia i usług gastronomicznych mogą się ubiegać absolwenci branżowej szkoły I stopnia w zawodzie kucharz
O przyjęcie do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2 w zawodzie Technik technologii żywności mogą się ubiegać absolwenci branżowej szkoły I stopnia w zawodzie cukiernik
- Kryteria rekrutacji do Technikum nr 8 i Branżowej Szkoły I stopnia nr 6:
Przeliczanie na punkty wyników egzaminu ośmioklasisty:
- W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ósmoklasisty, o którym mowa w 134ust. 2 pkt 1, art. 137 ust. 6 pkt 1, art. 140 ust. 3 pkt 1 i i art. 143 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe:
- wynik przedstawiony w procentach z:
- języka polskiego,
- matematyki
– mnoży się przez 0,35;
- wynik przedstawiony w procentach z języka obcego nowożytnego
– mnoży się przez 0,3.
W przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 2, art. 135 ust. 4 pkt 1, art. 137 ust. 6 pkt 2, art. 139 ust. 2 pkt 2, art. 140 ust. 3 pkt 3 i art. 143 ust. 3 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe, wymienionych odpowiednio na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej lub świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia, za oceny wyrażone w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 18 punktów;
- bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
- dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
- dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
- dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
Punktacji podlegają 4 przedmioty:
- język polski
- matematyka
- plastyka
- technika
Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem lub świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia z wyróżnieniem, o których mowa odpowiednio w art. 134 ust. 2 pkt 3, art. 135 ust. 4 pkt 2, art. 137 ust. 6 pkt 3, art. 139 ust. 2 pkt 3, art. 140 ust. 3 pkt 4 i art. 143 ust. 3 pkt 3 ustawy – Prawo oświatowe, przyznaje się 7 punktów.
W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 135 ust. 4 pkt 3 lit. a, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. a, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. a i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. a ustawy – Prawo oświatowe, za:
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy o systemie oświaty:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy o systemie oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
- uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1-4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
- międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
- krajowym – przyznaje się 3 punkty,
- wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
- powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 134 ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 135 ust. 4 pkt 3 lit. b, art. 137 ust. 6 pkt 4 lit. b, art. 140 ust. 3 pkt 5 lit. b i art. 143 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy – Prawo oświatowe, przyznaje się 3 punkty.
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
- języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 35 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
- dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
- wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
- celującym – przyznaje się 30 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
- dobrym – przyznaje się 20 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
W przypadku większej liczby kandydatów, niż liczba wolnych miejsc, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria, o których mowa powyżej, mają jednakową wartość.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła, o której mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, o których mowa w art. 131 ust. 2. Przepis art. 131 ust. 3 stosuje się.
- Kryteria rekrutacji do Branżowej Szkoły II stopnia nr 2:
W postępowaniu rekrutacyjnym do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2 brane będą pod uwagę oceny wymienione na świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia z
obowiązkowych zajęć edukacyjnych z przedmiotów:
– język polski,
– matematyka,
– informatyka,
– historia.
W postępowaniu rekrutacyjnym do Branżowej Szkoły II Stopnia, dla absolwentów dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw:
- w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w 95ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, wymienionych na świadectwie ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej, za oceny wyrażone w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 18 punktów,
- bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów,
- dobrym – przyznaje się po 14 punktów,
- dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,
- dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;
- za świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej z wyróżnieniem, o którym mowa w 95ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, przyznaje się 7 punktów.
- Na semestr pierwszy klasy I publicznej branżowej szkoły II stopnia przyjmuje się kandydatów, którzy:
- posiadają świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia;
- posiadają zaświadczenie o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej
w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia, do której ubiegają się o przyjęcie; - posiadają zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie 6 ust. 5 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy;
- Na semestr pierwszy klasy I publicznej branżowej szkoły II stopnia przyjmuje się kandydatów, którzy ukończyli branżową szkołę I stopnia w okresie 5 lat szkolnych poprzedzających rok szkolny, na który ubiegają się o przyjęcie do publicznej branżowej szkoły II stopnia.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, niż liczba wolnych miejsc w szkole, o której mowa w ust. 1, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wymienione na świadectwie ukończenia branżowej szkoły I stopnia oceny z języka polskiego i matematyki oraz z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących ustalonych przez dyrektora danej szkoły jako brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału tej szkoły;
- świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia z wyróżnieniem;
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dana szkoła, o której mowa w ust. 1, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie:
- w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w 131 ust. 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 4);
- w przypadku kandydata pełnoletniego – następujące kryteria:
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność dziecka kandydata,
- niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę,
- samotne wychowywanie dziecka przez kandydata.
Kryteria wymienione wyżej mają jednakową wartość.
- Terminy postępowania rekrutacyjnego do Technikum nr 8 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 6:
- od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. (do godz. 15:00) – złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) ,
- od 24 czerwca 2022 r. do 13 lipca 2022 r. (do godz. 15:00) – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje,
- do 13 lipca 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności,
- do 19 lipca 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) wskazanych w oświadczeniach,
- od 16 maja 2022 r. do 25 lipca 2022 r. – wydanie przez szkołę skierowań na badania lekarskie;
- 20 lipca 2022r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- od 21 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. (do godz. 15:00) – potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a
w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- 29 lipca 2022r. (do godz. 14:00) – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
Rekrutacja uzupełniająca:
Terminy postępowania rekrutacyjnego do Technikum nr 8 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 6 w rekrutacji uzupełniającej:
- od 01 sierpień 2022 r. do 03 sierpień 2022 r. (do godz. 15:00) – złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) ,
- do 03 sierpnia 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności,
- do 11 sierpnia 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) wskazanych w oświadczeniach,
- od 01 sierpnia 2022 r. do 17 sierpnia 2022 r. – wydanie przez szkołę skierowań na badania lekarskie;
- 12 sierpnia 2022r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- od 16 sierpnia 2022 r. do 18 sierpnia 2022 r. (do godz. 15:00) – potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- 19 sierpnia 2022r. (do godz. 14:00) – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
- Terminy postępowania rekrutacyjnego do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2:
- od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. (do godz. 15:00) – złożenie wniosku o przyjęcie wraz z wymaganymi dokumentami,
- od 24 czerwca 2022 r. do 13 lipca 2022 r. (do godz. 15:00) – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2 o świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia, zaświadczenie o zawodzie nauczanym
w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia, do której kandydat ubiega się o przyjęcie,
- do 13 lipca 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności,
- do 19 lipca 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach,
- od 16 maja 2022 r. do 25 lipca 2022 r. – wydanie przez szkołę skierowań na badania lekarskie;
- 20 lipca 2022 r. – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- od 21 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. (do godz. 15:00) – potwierdzenie przez kandydata, rodzica lub opiekuna prawnego kandydata niepełnoletniego woli przyjęcia do branżowej szkoły II stopnia w postaci przedłożenia świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia, zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu,
- 29 lipca 2022r. (do godz. 14:00) – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
Rekrutacja uzupełniająca:
Terminy postępowania rekrutacyjnego do Branżowej Szkoły II Stopnia nr 2
w rekrutacji uzupełniającej:
- od 01 sierpnia 2022 r. do 03 sierpnia 2022 r. (do godz. 15:00) – złożenie wniosku o przyjęcie wraz z wymaganymi dokumentami,
- do 03 sierpnia 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności,
- do 11 sierpnia 2022 r. – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach,
- od 01 sierpnia 2022 r. do 17 sierpnia 2022 r. – wydanie przez szkołę skierowań na badania lekarskie;
- 12 sierpnia 2022 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- od 16 sierpnia 2022 r. do 18 sierpnia 2022 r. (do godz. 15:00) – potwierdzenie przez kandydata, rodzica lub opiekuna prawnego kandydata niepełnoletniego woli przyjęcia do branżowejszkoły II stopnia w postaci przedłożenia świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia, zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu,
- 19 sierpnia 2022 r. – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych .
- Procedura rekrutacji:
- W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli.
- Komisję rekrutacyjną powołuje dyrektor szkoły zarządzeniem oraz wyznacza
przewodniczącego.
- W skład komisji nie może wchodzić osoba, której dziecko uczestniczy
w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danej szkoły.
- Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej,
w tym zmiany przewodniczącego komisji.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym zweryfikowano spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym,
- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego,
- sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
- przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji,
- posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji,
- prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji rekrutacyjnej,
- osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są zobowiązane do nieujawnienia informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły,
- protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego; protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
- Procedura odwoławcza:
- Kandydatom, rodzicom lub prawnym opiekunom przysługuje prawo
odwołania od decyzji komisji, tzn. złożenie wniosku do komisji
rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata
do szkoły w ciągu 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy
kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Do 5 dni od dnia złożenia wniosku szkolna komisja rekrutacyjna
przygotowuje i wydaje uzasadnienie odmowy przyjęcia.
- Do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy
przyjęcia kandydata, rodzice lub prawni opiekunowie mają możliwość
złożenia do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji
rekrutacyjnej.
- Dyrektor dokonuje rozstrzygnięcia w ciągu 7 dni od daty złożenia odwołania, na które przysługuje odwołanie do sądu administracyjnego.
Aktualności
Już 4 lutego wyruszamy do Włoch w ramach programu Erasmus.
Uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych w Częstochowie 4 lutego po raz pierwszy wyruszą na miesięczne praktyki zawodowe u zagranicznych pracodawców w ramach Akredytacji programu Erasmus+. Młodzież naszej szkoły będzie zdobywać doświadczenie zawodowe we Włoszech w...

Akredytacja Erasmus+
Czekali, czekali i się doczekali.... Akredytacja jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus, i jest ona przyznawana jednorazowo na całą edycję programu (5 lat). Akredytacja w sektorze...
OGŁOSZENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU ZAPYTANIA OFERTOWEGO
OGŁOSZENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU ZAPYTANIA OFERTOWEGO na przeprowadzenie kursu nauki jazdy kategorii B i T w zakresie niezbędnym do zdania egzaminu państwowego Zespół Szkół Gastronomicznych w Częstochowie informuje, iż w wyniku przeprowadzonego w dniu 2.01.2023 r....
Kontakt
Zespół Szkół Gastronomicznych
im. M. Skłodowskiej - Curie
42-202 Częstochowa, ul. Worcella 1
tel.: (34) 361 17 15, faks: (34) 361 17 15
e-mail: zsg@edukacja.czestochowa.pl
Klauzula informacyjna do formularza kontaktowego: zsg.czest.pl/rodo/